Algemeen Vlaams: Waarom Vlaams i.p.v. Nederlands?
pag. 1 2 3 4 5 6 7 8
1 april 2014, 04:56
Anoniem
Goed, we komen er niet uit. In ieder geval succes met het project, ik ben benieuwd naar de komende taalontwikkelingen.
9 april 2014, 12:35
Anoniem
Jeetje. Wat ben jij een dombo.
18 april 2014, 08:36
Anoniem
Ik wil alleen maar zeggen dat in diverse streken van Nederland het Hollands ook als nog steeds als vreemd ervaren wordt. Alle vormen van het Nederlands in Nederland wordt desalniettemin Hollandser en Hollandser door de media, idem, vermoed ik, voor het 'Vlaams' in 'Vlaanderen'. Het Brabants, Limburgs, Zeeuws, Drents en Gronings verdwijnen langzaam in Nederland. Met name de zuidelijke dialecten (Brabants, Limburgs en Zeeuws) zouden toch wel gebaat hebben van een zuidelijker linguistisch zwaartepunt als de Nederlanden nu nog n geheel geweest zouden zijn. Er valt in 2030 weinig te vieren.
25 augustus 2014, 01:17
Anoniem
Wa voor nen F! Bulshit is me da hier?!

Ge goa mij to nie zeg'n damme binnekort weer een nieuwe toale moet'n liere schrijven h?
Ackerdju!

Elke regio heeft zijn dialect en als elke regio zijn eigen dialect gaat moeten aanleren (lees: leren schrijven - ze kunnen het nu al niet!) dan begrijpen wij, vlamingen, elkaar niet meer!

Ik hou van mijn streektaal/dialect, en het is evenzeer grappig om het te aanhoren in het Aantwaarps of op z'n West-Vloams w, maar als we elkaar willen begrijpen, dan MOET er eenheid zijn. Dus laat ons aub ons AN behouden.

Bende "Beddeziekers"!

Hugo B. uit Oost-Vlaanderen.
25 augustus 2014, 01:19
Anoniem
A ja, voor de rest, interessante lectuur, maar wie gaat dit allemaal lezen?
Puur tijdverlies.

25 augustus 2014, 01:22
Anoniem
En nog iets: als wij ons enkel gaan moeten baseren op onze streektaal, dan wordt de kloof tussen de noordelijke en zuidelijke nederlanden (lees Vlaanderen) nog groter! Is het niet de bedoeling dat wij, integendeel, naar elkaar toegroeien en een beetje meer respect hebben voor elkaar.

"Water bij de wijn...", voor beide partijen.

pag. 1 2 3 4 5 6 7 8