Benaming voor d'amendementen
| 4 juni 2009, 17:12
|
| ter herinnering: De kernsectie is de beschrijving van het AV. Daarvoor wil ik in ne linkse kolom een inhoudstafel tonen (zal gelijkaardige structuur hebben als die van m'nen boek: lidwoorden, adjectieven, ...) en als ge dan op nen titel klikt krijgde rechts da artikel (~hoofdstukske) te zien. 't Zal telkens een beschrijving zijn van het gesproken Verkavelingsvlaams. Het doel is om da te analyseren en om het schrijfbaar te maken. Bedoeling is ook dad hier alleen dingen staan waarover iedereen die de filosofie deeld het eens kan zijn; 't is een beschrijving, geen normering - tenminste ni van de taal, wel van de schrijfwijze. Bij elk artikel kunnen echter amendementen gemaakt worden. Amendementen moeten altijd behoren tot enen bepaalde groep. Ik zelf wil een literaire Vlaamse schrijftaal ontwikkelen voor m'ne roman, en die schrijftaal zal uiteraard verschillen van gesproken AV. Bijna bij elk artikel zal dus onderaan ne link staan "Amendement: literair Vlaams" of zoiets, als ge daarop klikt klapt het amendement open waarin ik bespreek welke hoger besproken elementen ik wil gebruiken, welke ni, welke ik eventueel kunstmatig wil veranderen. Der kunnen meerdere groepen amendementen zijn, bvb ene meh voorstellen voor een kunstmatig mengdialect, of ene meh vergelijkingen meh Middelnederlands, of gewoon ene meh commentaren of meh kritiek, whatever. Vraag is of dad iets is da gijle wild gebruiken. Ik zal alleen mijn literair Vlaams doen, dus als gijle niks kund doen meh die amendementen dan heefd het gene zin da 'k zo'n systeem ontwikkel. Weet iemand nen betere naam voor wa 'k hier amendementen noem? 't Kunnen veranderingen, toevoegingen, varianten of kritieken zijn. |
| 6 juni 2009, 14:26
|
| Aanvullingen mss? Ik vind amendement anders wel ne goeien term |