Ne me quitte pas
| 10 januari 2010, 21:58
|
| die middenste vertaling moeten w'is toevoegen http://www.standaard.be/extra/index.aspx?id=dbd599b2-9e5a-484a-9f0b-521692af290e |
| 11 januari 2010, 22:24
|
| Ga niet weg bij mij (Gert Torck) Ga niet weg bij mij Meiske, laat het zijn Ge zijt zo moe lijk ik En ik zie aan iedere snik Zoveel verloren tijd Zoveel nog te doen En dat met ene vent Die ge toch van buiten kent ‘k Versta het maar al te goed Die onrust in uw bloed En ’t zotte in uw kop Maar ge moet ook mij verstaan Ga niet weg bij mij (3x) Ga niet weg bij mij Ik, ik bouw voor u Een huizeke in ’t bos Een paradijs vol rust Verre van het gecross De stilte is ons muziek De bomen ons publiek We blijven eeuwig jong Van al dat eeuwig groen Ik sticht ene geloof Waar de liefde preekt Waar de paus ontbreekt Want ’t is gij aan het hoofd Ga niet weg bij mij (3x) Ga niet weg bij mij Ne me quitte pas ‘k Zeg het zelfs in het Frans ‘k Zou het zelfs doen in het Duits Moest ge dan verstaan En moest ge dan niet gaan En als g’u openstelt Voor wat Brel vertelt Van die tweede keer ’t Zelfde hart in vuur en vlam En de koning die Aan het einde kwam Omdat-ie u nooit zag Ga niet weg bij mij (3x) Ga niet weg bij mij Want soms ontploft er een vulkaan Waarvan iedereen zei ’t Is ermee gedaan Juist lijk met ik en gij Maar in die verbrande grond Staat alles achteraf Tien keer meer in bloei Dan het ervoor stond Als ge dat ziet gebeuren Al dat grijs vol kleuren Zeg dan niet tegen mij Voor ons is het voorbij Ga niet weg bij mij (4x) Ga niet weg bij mij Ik heb geen woorden meer Ik heb geen tranen meer Ik zit hier stil en wit Volledig leeggebleit Want ik geloof het niet Dat ik u met uw valiezen zie ‘k Beloof u gelijk wat Ik pak zelfs een bad Ik dweil zelfs de vloer Ik slaap op de koer Maar...ga niet weg bij mij Ga niet weg bij mij (3x) Ga niet weg bij mij |