Filmke van Filip De Mesmaeker
pag. 1 2
| 25 oktober 2009, 15:55
|
| Die n wanneer men iets wil versterken zegt men weldegelijk hoor. Maja, eigenlijk zou ik ook wel akkoord gaan met dit Vlaams, maar ik denk al ne stap op voorhand, wat gaat et volk aanvaarden? Et volk is daar nie meh bezig. Voor hen is taal gewoon den Hollandsen norm goe, en de rest denken ze nie teveel bij na. |
| 25 oktober 2009, 16:19
|
| we proberen in d'eerste plaats een goei beschrijving te maken van d'algemeen omgangstaal, welke foute toegevingen (gelijk bvb "wordt" ipv "word") we uiteindelijk moeten maken, zien we wel |
| 25 oktober 2009, 19:17
|
Trotse_Germaan (25 oktober 2009, 15:55)
Maja, eigenlijk zou ik ook wel akkoord gaan met dit Vlaams, maar ik denk al ne stap op voorhand, wat gaat et volk aanvaarden? Et volk is daar nie meh bezig.
Ni bewust, maar onbewust ontwikkel et AV z'neige vanzelf al. Da' de meeste AV-sprekers denken da ze AN spreken maakt ni uit :) Wij willen op deze moment maar drie dingen doen: dad AV beschrijven gelijk het is, een volwaardige schrijfwijze voor Vlaams taalgebruik introduceren, en het standpunt uitdragen da Vlaams taalgebruik schoner en beter is dan Hollands taalgebruik. |
| 25 oktober 2009, 19:19
|
| (of in elk geval veel gepaster in Vlaanderen :P) |
pag. 1 2